Vrátenie tovaru pri online nakupovaní

Predstavte si, že zákazník má v pláne nakúpiť online nový pár tenisiek a narazí na, čo sa zdá byť, dokonalý pár. Po prezretí recenzií zaznamenáva, že topánky majú tendenciu byť trochu užšie ako bežné bežecké topánky. Keď kontroluje podmienky vrátenia tovaru, považuje ich za zložité a nejednoznačné. Ako by boli napísané v inom jazyku. Myslíte si, že stále by klikol na tlačidlo „kúpiť / igiene orale„? Pravdepodobne nie.

A nebol by jediným, ktorý by nechal nedokončil svoj nákup kvôli zdĺhavému procesu vrátenia. Väčšina ľudí, ktorí nikdy nekúpili položku online, uvádza neistotu s vrátením tovaru ako dôvod pre to, že nikdy si nič online neobjednali. Je veľmi dôležité určiť, čo zahŕňajú podmienky vrátenia tovaru. Uvedieme si tu niekoľko vecí, ktoré by mali byť dodržiavané predajcom, keď je reč o vrátení tovaru.

Pozitívne skúsenosti ohľadom vrátenia tovaru začínajú jasnou komunikáciou. Je to jediný spôsob, ktorý zaručí, že zákazníci budú vedieť, čo očakávať. Online predajcovia by mali svoje podmienky vrátenia tovaru jednoducho sformulovať a zákazník by ich mal ľahko nájsť na internetových stránkach predajcu. Dobré podmienky uvádzajú, čo môže byť vrátené, či zákazníci dostanú plnú náhradu za tovar alebo kredit v obchode, ako dlho môžu položku vrátiť a či je pri vrátení doprava zadarmo.

Existuje dôvod, prečo ľudia radi nakupujú online: je to pohodlné. Nemusia sa zaoberať preplnenými nákupnými centrami alebo dlhými radami. V skutočnosti môžu kúpiť čokoľvek, čo si ich srdce želá bez toho, aby opustili svoju obývačku. Rovnaký koncept by sa mal vzťahovať aj na proces vrátenia. Veľa predajcov zjednodušuje vecí pre zákazníkov tým, že do nákupu pribalí aj štítok pre vrátenie tovaru. Aby zákazníci mohli lepšie kontaktovať spoločnosť za účelom návratu, je dôležité uviesť príslušné telefónne číslo a pokyny na obale. Predajca by určite mal zvážiť aj možnosť poslať kupujúcim PDF štítok na vrátenie tovaru, aby mohli rýchlo a jednoducho vytlačiť štítok doma. Veľa prepravných spoločností ponúka služby vrátenia zásielok.

Štyridsaťdeväť percent nakupujúcich uvádza, že náklady na dopravu sú najviac odrádzajúcim faktorom pri nakupovaní online na rôznych webstránkach. Nie sú to len náklady na dopravu tovaru ku kupujúcemu, ale aj poplatok za vrátenie tovaru. Zákazník, ktorý nie je spokojný s nákupom, nemá záujem platiť za vrátenie tovaru. Ak si chcete udržať spokojnosť zákazníkov, odstráňte alebo minimalizujte náklady na spiatočnú dopravu.

Nikto nechce objednať tovar s pevným termínom návratu. Ponúkaním flexibilného časového okna pre návrat tovaru spoločnosť ukazuje, že oceňuje svojich zákazníkov. Tridsať dní je štandard, 60 dní je veľkorysé a 90 dní môže zaručiť väčšinou len spoločnosť veľkou predajňou.

Maloobchodníci majú zodpovednosť za to, aby zabezpečili, že každý spotrebiteľský kontakt so zákazníckym servisom spoločnosti bude zodpovedať sľubu imidžu značky. Vzťah so zákazníkmi môže byť znehodnotený nevhodným zážitkom s návratom tovaru. Nakupovanie online je naozaj veľmi veľkou radosťou, verte nám. Nič nie je lepšie, ako prezeranie veľkého širokého sveta internetu pre nové kúsky do Vášho šatníka. Jediná vec, ktorá sa ľudom nepáči (a to vás nemusí prekvapiť) je spôsob a problémy, ktoré sú spojené s návratom tovaru. Našťastie existujú niektorí online predajcovia, ktorí to úplne jednoducho zariadia a majú vymyslený skvelý systém vrátenia tovaru.